Als u ontevreden bent over bepaalde zaken op school dan kunt u een klacht indienen. Wij gaan ervan uit dat de meeste klachten in onderling overleg met de betrokkenen opgelost kunnen worden.  We nodigen u daarom uit om niet te lang te blijven rondlopen met uw onvrede maar de leerkracht, intern begeleider en/of de directeur aan te spreken om met elkaar in gesprek te gaan. Onze ervaring is dat verbinding vaak veel goed doet en we maken hier graag tijd en ruimte voor.

Als u er niet uitkomt of de klacht is niet naar behoren opgelost, maar ook als u niet zelf met de betrokken in gesprek durft te gaan dan kunt u onze intern contactpersoon op school (Maaike van Dijkman) contacten. Zij geeft u informatie over de mogelijke vervolgstappen en brengt u eventueel in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere begeleiding in de klachtenprocedure.

Neemt u in eerste instantie contact op met de directeur of intern begeleider, dan zal de directeur / intern begeleider u in eerste instantie verwijzen naar de betreffende leerkracht. Als het eerdergenoemde gesprek tussen ouder, leerling en leerkracht niet afdoende blijken te zijn, dan wordt er een vervolgafspraak gepland. Voor dit gesprek wordt ook de directeur / IB-er uitgenodigd. Leidt ook dit gesprek niet tot een oplossing, dan kan de ouder gebruikmaken van de mogelijkheden zoals die in de officiële klachtenregeling zijn opgenomen.

Meer informatie over de klachtenregeling kunt u lezen in het algemene gedeelte van de schoolgids of u kunt zich wenden tot het protocol klachtenregeling-VV.